Túl rengeteg elkészített weboldalon, sok beüzemelt és jól futó webshopon és számos weboldal elemzésen össze szeretnénk foglalni, mitől jó egy weboldal.
Weboldal készítés UX szempontjai
A legtöbb laikusnak az a jó weboldal, ami szép. Be kell látnunk, alapvető emberi igényünk a szépség keresése, tehát ez nem is annyira meglepő tény. Azt is tudjuk ugye, – hiszen számos tanulmány bebizonyította már – hogy bár a szépség szubjektív, mégis, ahol szimmetria van, azt mindig szebbnek tartjuk. Mint, ahogy egy tiszta rendezett szobában is szívesebben töltjük az időnket. A felhasználó szemével tehát a jó weboldal rendezett, átlátható, a keresett információ könnyen megtalálható benne és színvilágában is törekszik a harmóniára.
Weboldal készítés SEO szempontjai
Ha megkérdezünk egy SEO szakembert, akkor ő teljesen mást fog jónak tartani. Ugyanis szerinte a jó weboldal keresőbarát. Mit is jelent ez? Azt, hogy a technikai beállítások, a weboldalon található szövegek és linkek a honlap céljainak megfelelően vannak beállítva, a kulcsszavak használata optimális.
És mit lát jónak egy webfejlesztő?
Azokat a weboldalakat, amelyek a megrendelő céljait teljesen ki tudják szolgálni. Olyan megoldásokat tudnak adni, amivel megkönnyíthető a látogatóból vevővé konvertálást.
Akkor milyen is egy jó weboldal?
Ennek a 3 résznek a keveréke. Igen, tudnia kell mindent! Nehéz, de szép feladat egy weboldal készítése. A fejlesztő akkor lehet elégedett, amikor egy-egy megrendelő még évek múltán is jónak látja az oldala teljesítményét. Mutatunk is egy példát.
Eset: Weboldal készítés Nyíregyházán, bútoripari oldal, egyedi bútorgyártás témakör
A weboldal 10 éve készült, tele képekkel, melyek igényesen mutatták be az elkészült bútorokat. A technikai háttér és SEO beállítása is az akkori lehetőségek szerinti legjobb volt, bár az oldal szövegezése viszonylag kevés. A 10 év alatt a weboldal kiválóan teljesített helyi, megyei szinten a találati listában is első-második pozíciókban szerepelt a releváns kulcsszavakra. A 2020-as Google algoritmus változások miatt elkezdett visszasorolódni az oldal. Ekkor jött a megrendelő, aki szeretné, márcsak a presztízs miatt is, ha első-második lenne a weboldala. Őt idézzük: „Úgy csináljátok meg, ahogy szerintetek jó! Az eddigi munkátok megmutatta, hogy profik vagytok, bízom bennetek!”
Szerintünk, ilyen egy jó weboldal! Eredményt produkál a megrendelőnek, hasznos a látogatónak és még a keresők is szeretik!