Milyen munkát végez a SEO szakértő?

legjobb seo szakértő - szakember

Honlaptulajdonosok számára SEO-Google szolgáltatás szakembertől

Nem könnyű a válasz a címben feltett kérdésre – bár egyszerűnek tűnik. Ennek oka, hogy a SEO, vagyis a honlap keresőoptimalizálás komplex tevékenységet takar és több eljárásmódból, többféle munkából, webtechnikából tevődik össze. Ezért a megbízók általában a szolgáltatás jellege szerint keresnek szakembert. A komplex SEO szolgáltatást a megbízottak általában havidíjas elszámolási formában szokták végezni.

Ugyanakkor lehetnek konkrétan kitűzött célok és hozzájuk kapcsolt részfeladatok, és ebből adódóan eseti megbízási formák. Ilyen lehet például a Prémium vagy a PR-cikkes linképítés, a marketing célú tartalomírás vagy a technikai SEO. Nézzünk meg néhány vállalási formát és jellegzetességeiket.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás

Konkrét feladatoknál a sikerdíjas keresőoptimalizálás is működőképes megbízási forma. Ilyenkor előre pontosan meg kell határozni az elérendő célt, célokat. Ha ez megtörténik, akkor az elért cél szerint kell fizetnie az ügyfélnek. A feltételek és elvárások pontos tisztázására van szükség, hogy ne utólag legyen belőle félreértés. Ne telefonon egyeztess, kedves szaki! A szó elszáll.

Kliensnek és szakembernek egyaránt tisztában kell lennie a lehetséges és reális célokkal.

Weboldal elemzés, SEO audit

Analizálni szükségszerű: a SEO munka egy alapos felméréssel, audittal kezdődik. Előfordulhat, hogy egy kis vidéki vagy akár budapesti cégnek jelen helyzetében csak ez fér bele a költségvetésébe, ezért ez is lehet egy megbízás alapja. Az audit során a szakértő felméri, hol, mit és mennyit kell dolgozni azért, hogy a keresők előresorolják az oldalt. És természetesen eredményt hozzon az oldal a tulajdonosnak. Hiszen nem csupán céges honlapokról beszélünk, hanem leggyakrabban webshopokról, melyek célja az értékesítés. Ez a Google-helyezések javításával növelhető.

PR-cikkes vagy prémium linképítés

Minden esetben akár mellőzhetők az on-site tartalmi szempontok és lehet szó külön csak a linképítésről, ami a SEO része, és önmagában is javíthat az eredményeken. A külső és belső linkek minősége és mennyisége fontos. Folyamatos munkát igényel ez is.

Újabban nagyon keresett a public relations cikkekre épülő backlink building. Ezért ez külön megbízási forma. Ilyenkor az 1-1 hivatkozást tartalmazó publikációkat darabszámban rendelik meg, és fizetik a megbízók. Számos részletre kell figyelni e munka során. A visszacsatolások minősége függ a donor weboldal értékétől, a tartalmától, a horgonyszövegtől és még néhány további részlettől.

Prémium szintű munkavégzésnél a cikkek csak kiegészítői a munkának. Hivatkozások rendszerét kell felépíteni. Folyamatosan kell végezni munkát, hogy az igazán kurrens kulcsszavakra is jó helyezést érjünk el a céloldallal.

PR- és marketing webszöveg-írás

Szintén külön munka, és külön megbízási forma a SEO-célú szövegírás, amikor cikkek, honlapszövegek, vagy éppen termékleírások készülnek az adott projektben. Ezeknek a megbízásoknak a formája szintén vonatkozhat darabszámra, vagy szövegenkénti karakterszámra, illetve lehet szó itt is havidíjas megbízásról.

Google honlap optimalizálás PR-cikk írás

Budapest városában működő keresőmarketing ügynökségek előszeretettel alkalmaznak linkelhelyezést PR-cikkben. A forgalomjavítás céljából készített keresőoptimalizált szövegek a felhasználónak adnak választ egy-egy kérdésére.

Informatív, hasznos, átlátható, használható tudnivalókról legyen szó. Egy-egy cikkben körbe kell járni részletesen az adott témát, hogy kielégítő választ adjunk a felhasználó kérdésére. Ha ezt tesszük, akkor a Google értékelni fogja a tartalmat.

Biztonságos forma a havidíjas SEO

Havidíjas keresőoptimalizálás - SEO BudapestKomplex munka vállalásánál ez a legkomolyabban vehető megbízási forma ez. A havidíjas SEO szolgáltatás is webelemzéssel, honlap-audittal kezdődik, hiszen fel kell mérni az oldal kezdeti állapotát. Ilyen projektek magukba foglalják a korábban említett részmunkákat, a PR szövegírást és a linképítést is.

Legtöbbször az ilyen együttműködés minimum 3-4 hónapos, de gyakran 6 vagy 10-12 havi megbízással működik. Hiszen a keresőoptimalizálás kemény és sokrétű munka, és eredményt csak lassan kezd el hozni. Főleg, ha új vagy gyengébb értékű weboldalról van szó. Ilyenkor fontos nem csupán rámutatunk arra, ami nem hoz eredményt, hanem megfelelően átalakítani a szájtot. A keresőoptimalizálás hosszú távú, komoly munkát igényel. Ezért elkötelezettségre és célokra van szükség ahhoz, hogy belevágjunk.

Havidíjas megbízás eseten a hónapok során közös munka alakul ki a megbízó és a web-szakember között. Tartalomfejlesztés, technikai optimalizálás szoros együttműködésben kell, hogy történjen. Folyamatosan, havi és negyedéves célok és feladatok teljesítése hozza a sikert és a Google első oldalra kerülést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük