Meta SEO – weboldal optimalizálás
Kétféle értelmezése lehet a meta SEO kifejezésnek. Jelentheti a meta-tagek keresőszempontú optimalizását, de az ilyen előtagú más kifejezések mintáját is követhetjük. Ahogy a metanyelv a nyelvvel magával foglalkozó szaknyelvet jelenti, úgy ez frázis sem egyéb, mint maguknak a keresőoptimalizálással foglalkozó honlapoknak az optimalizálása, Azaz a SEO-weboldalak seózása.
Ilyen például az, ha munkánkkal azt igyekszünk elérni, hogy szakmai blogunk a honlap optimalizálás keresőszóval előre sorolódjon a keresők organikus találatai között. Ez üzleti lehetőségeket is nyithat: fizetős megbízásokat hozhat laptulajdonosok részéről. Aki szolgáltatásaival vagy árucikkeivel (pl. webáruházával) sikerre számít, ajánlatos kínálatának online elérhetőségéről nemcsak gondoskodni, hanem a Google-felőli forgalom növelését is megcélozni. Ebben a szakember segíthet, aki előbbre mozdíthatja a célzott oldalt. Őt magát viszont az ön-SEO teszi megtalálhatóvá.
Ha saját honlapja jól szerepel, azzal a potenciális megrendelők tudomására hozza egyfelől tevékenységének jellegét, másfelől bizonyítja azt is, hogy ért ehhez a szakmához. Ez a két cél egyazon módon érhető el: ha olyan weboldalt készítek, amely a az adott téma legkeresettebb szakszavaival a SERP-listák élére kerül.
Elsőként persze maga a keresőoptimalizálás kulcsszó adódik, ezen a téren azonban gyilkos a konkurenciaverseny nyilván a profi cégek és keresőmarketing ügynökségek közt. Magános szakinak aligha érdemes ringbe szállnia. Esélyesebbek a long tail kulcsszavak:
- weboldal optimalizálás
- havidíjas honlap-seo
- keresőoptimalizálás budapest
- prémium linképítés ára
- link elhelyezés és pr-cikk megjelentetéssel
Keresőoptimalizálás lépésről lépésre
Szükséges és indokolt tehát meta-weboldalakat futtatni, és más-más szolgáltatóknál fenntartott szakmai blogokat építeni. Több domain alatt olyan web-bázis létrehozása a cél, amely statikus és dinamikus egységeket egyaránt tartalmaz, így a két szekció segítheti egymást.
Röviden nem lehet válaszolni a kérdésre: Hogyan kerül egy weblap a Google-találatok élére? – Vagy ha mégis, akkor így: Nem olcsón 🙂
Hónapok nem feltétlenül elegendők erre.
Extenzív és intenzív SEO módszerek
Intenzív – itt nem azt jelenti, hogy igen erőteljes, határozott, gyors, hanem azt, hogy befelé építkező, a belső lehetőségeket kihasználó. Extenzíven a kifelé terjeszkedő optimalizációs tevékenységet értjük.
Nyilvánvaló, hogy az on-site SEO, azaz magának a honlapnak az alkalmassá tétele az intenzív jellegű tevékenységekhez sorolható. Míg az off-site backlink építés extenzív típusú, lévén a céloldaltól független, külső weblapokra terjesztjük ki a munkát.
Ha ugyanis a szakértő a munkatevékenységét leginkább saját webrendszerére alapozza, azaz nem használ idegen, mások által létrehozott és üzemeltetett oldalakat (pl. link-katalógusokat), akkor intenzívnek azok a munkafázisok tekinthetők, amikor a meglévő oldalainkkal operálunk. Felhasználjuk őket linkek küldésére. Ami persze nem csupán annyit jelent, hogy betűzünk egy hivatkozást és kész. A linképítésnek tartalmi alapúnak kell lennie, ellenkező esetben hatástalan marad, tehát tartalomfejlesztéseket kell elvégezni.
Igen ám, csakhogy meglévő saját oldalaink száma és tematikája korlátozott, ezért már a munka elején létre kell hoznunk új webhelyeket. Illetve meglévő rendszereinken belül új oldalakat építünk, hogy ezeket magukat is optimalizálás alá vonva olyan erős bázisunk legyen. Olyan, amely a céloldal témáját (pontosabban keresési kulcskifejezéseit) tekintve releváns tartalommal rendelkezik. Extenzív terjeszkedésre tehát már a munka elkezdésekor szükség van.
Visszajelzés:Keresőoptimalizálás lépésről lépésre. Honlap SEO Google