Télikert berendezése – Terasz beépítés

Terasz beépítése télikertnek

teraszbeépítés - télikert építés

Budapest kertvárosaiban egyre több terasz építenek be télikertnek.

Régebben a házhoz épített télikertek célja főleg a szabadban nem teleltethető kerti növények elhelyezése, ritkábban egzotikus dísznövények nevelése volt. Déligyümölcsök termesztése is szóba jöhetett: füge, kivi, citrom, narancs. A kávécserje és kakaófa termése is beérett a napfény hőhatását hasznosító pavilonokban.

Manapság azonban a növények legtöbbször csak mellékszereplők:

  • a télikertépítés célja a lakótér növelése lett.

Plusz egy szoba otthonában

Legolcsóbb megoldás erre egy kerti vagy bejárati terasz beépítése. Ez általában előregyártott üvegbetétes műanyagelemekkel történik. Ezek adják a tetőzet szemeit, az oldalfali paneleket és a nyílászárókat. Kedvelt konstrukciós elemek a bukóablakok és tolóajtók. Bővebben:

Nagyobb belterek és a külcsínre sokat adó tulajdonosok esetében a plusz szoba berendezését belsőépítészeti tervezés előzi meg. Ennek eredménye kehet egy látványelemekben gazdag nappali szoba, szűkösebb beltérnél társalgó, kávézósarok, sziesztázó hely.

Télikertgyártás és teraszbeépítés témájú honlap optimalizálása

Nem kétséges, hogy a weboldal optimalizálás mint tevékenység és a keresőoptimalizálás (SEO) mint online iparág üzleti okokból jött létre. Ezt előzte meg maga az internetes tartalomkeresés, mint ingyenes szolgáltatás (a Google, Yahoo, Bing, Yandex stb. részéről. Még eggyel korábban jöttek létre a termékeket (pl. infrapanelek, vízszűrők, akkumulátorok…) vagy szolgáltatást (télikertépítés, laptopjavítás…) kínáló üzleti célú honlapok. Ezek összekapcsolásával jött a kettős felismerés:

  1. a keresőtalálatok közt előre kerülni üzleti előnyt jelent;
  2. az előresorolást külső segítséggel is el lehet érni.

Ezek a külső segítők lettek a keresőmarketing-szakértők és SEO-szakemberek.

Szakmai oldalaikon helyesen fogalmaznak ezek a hozzáértők, amikor a tevékenységük definícióját megadva arra utalnak, hogy

  • elsődlegesen a tevékenység fő célja: minél jobb helyezés elérése és megtartása a keresőrendszerekben, jellemzően a Google kulcsszavas találatai között. (A magyar nyelvterületen ennek a programnak 97 % a részesedése a neten indított összes tartalomkeresésből)

Azt, hogy milyen kulcsszavakra történjen az optimalizálás, a weblap tulajdonosa szabja meg. Nyilván az általa fontosnak tartott keresőkifejezésekre való helyezésjavulásért hajlandó fizetni. Előtte azonban érdemes tanácsot kérnie attól, aki kulcsszókutatást végez számára. Ennek során megtudható, átlagosan napi hány rákeresés esik a szóba jöhető kifejezésekre:

  • télikert – napi 5400 rákeresés
  • télikert építés – napi 720
  • beépített terasz – napi 480
  • terasz beépítés – 2400
  • terasz Budapest – 260
  • télikert gyártás – mindössze napi 30
  • télikert Budapest – mindössze napi 30

Ebből világos, mire érdemes gyúrni, és mire kevésbé.

Komplex, sokoldalú és általános SEO

Kétségtelen: a SEO-munkának a fent említett top pozíciók elérése a fő célja. Ám aki komplex hozzáállással és többéves távlatban gondolkodva lát hozzá a feladat elvégzéséhez, az jól teszi, ha megfogalmaz egy másodlagos, de általánosabb honlap-optimalizációs célt is. Ez a  másodlagos SEO-cél pedig nem más, mint a

magas értékkel rendelkező univerzális weboldal

Tehát az optimalizálás általánosabb célja az, hogy a kiválasztott céloldalt az online szférában a keresőmarketing szempontból minél értékesebbé és sokoldalúbbá tegyük. Ugyanis a szűken egy termékhez vagy szolgáltatáshoz tartozó speciális kulcsszavakra történő tartalomoptimalizálás és linképítés mellett mindenképpen szükséges más is. Mert voltaképp globálisan mi a weboldal optimalizáláss? – a lap általános kondícióinak a javítása és erősítése!

Azaz: persze a legfontosabb az, hogy a fenti témában a céloldal releváns tartalmú legyen, vagyis télikertes és teraszos long tail kereséseknél jól szerepelhessen. De majdnem annyira fontos, hogy a fogalmi háló érintkező kulcskifejezései is megfelelő reprezentációt kapjanak. Pl. olyanok, mint:

  • műanyag ablak gyártás
  • pálmaházak, narancsházak Magyarországon
  • üvegházhatás – a napenergia hasznosítása
  • növénytermesztés, szaporítás, gondozás otthon
  • szubtrópusi és mediterrán növények a lakásban
  • télikert berendezése növényeknek
  • alapozás, tetőzet, burkolat
  • veranda, erkély, lodzsa beüvegezése
  • üvegtető – polikarbonát teraszfedés
  • babkávé és kakaóbab termesztés házilag

– satöbbi. Ezt persze túlságosan célorientált megbízók kevéssé honorálják, holott ha munkánk során így járunk el, akkor a célirányos kereséseken kívül más találatokra is alkalmassá tesszük az oldal portfólióját, gazdagítjuk profilját. Ettől megnő online-értéke.

Ilyen előkészíts után a jól bejáratott, magasra értékelt és széles spektrumban otthonos weboldalt mindig könnyen átorientálhatjuk más (lehetőleg rokon) témákra. Ha az építkezési vállalkozó áttér a tetőtér-beépítésre, oldalát eredményesen specializálhatjuk erre a témára is.

Ha tehát – akár a megbízó szándéka ellenére – általános erősítő munkát is végezve viseljük a ránk bízott weboldal gondját, akkor ne sajnáljuk azt a plusz időt és energiát (és a linkeket) arra, hogy:

  • tartalmi szempontból lehetővé tesszük a szélesebb profil megcélzását
  • a külső támogatást sokoldalúra tervezzük. Célszerű például a linkhálózatot az eredeti téma szemantikai kapcsolódásait figyelembe venni.

Google-helyezés javítás

Optimalizáljunk tehát változatosan és általánosan, nem egyedüli cél a weblap első helyre kerülése, foglalkozzunk szemantikus linképítéssel. A honlap optimalizálás célja összetett, a komplex cél az univerzális keresőbarát weboldal készítése. Hiába élvez prioritást a Télikert tervezés – kapjon hangsúlyt a lakberendezés és a kültéri teraszok fűtése is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük