Első hely. Google helyezés javítás, SEO
Online jelenlét javítása. Láthatóság felturbózása. Kattintás-tuning. Forgalom növelése a keresők felől. Cél: első oldal, első hely elérése a Google organikus találati rangsorában. Ezek a feladatok foglalkoztatják a weboldalak organikus helyezésének javításával foglalkozó szorgos SEO-szakértőt. Eközben adódik két nagy dilemmája:
1) Akarjon-e magának a kurrens SEO-témák kulcsszavaival élre törő honlapot? Vagy szépen csendben végezze a munkáját, teljesítse a megbízásokat és ne akarjon szuper-optimalizált saját webfelületet prezentálni nyájas olvasó számára? (Ha lemond a saját oldalról, akkor lemond arról is, hogy a témában Google-kereséssel a potenciális megrendelők rátaláljanak. Ezért valószínűleg készít egy saját szájtot. De ha ezt megtette, akkor is törheti a fejét:)
2) Ha készített saját honlapot, melyik keresőkifejezésre optimalizálja?
Honlap-SEO vs. kereső-optimalizálás?
Természetesen célszerű lenne mindegyikre: keresőoptimalizálás, SEO, keresőmarketing, honlapoptimalizálás (és külön írva is: honlap optimalizálás, esetleg: honlapok optimalizálása), továbbá Google-optimalizálás, esetleh weboptimalizálás, netán SEO-marketing, nota bene linkmarketing, avagy a kecsegtetően hangzó prémium linképítés; stb.
Ez persze lehetetlen, ennyi felé nem koncentrálhat a specialista még akkor SEM, ha nem egyetlen webhelyen akarja mindezeknek a kulcsszavaknak a reprezentációját biztosítani, hanem külön-külön weblapot készít mindegyiknek. Nos, akkor is ki kell választani azt az 1-2, max.3 kifejezést, amelyre összpontosíthat. S ezekre nézvést megindulhat gőzerővel a technikai, tartalmi és visszacsatolási optimalizáció.
Én is tipródtam ezen épp eleget, végül vagy 10 évvel ezelőtt a honlap-SEO szolgáltatás, s másodlagosan a keresőmarketing tanácsadás, valamint a PR-cikk linképítés long tail kulcsszavakat választottam. Illetve később ezekhez zárkózott fel a weblap Google helyezés javítás és az első hely, első oldal a keresőben. Izgalmas dolog épp az első helyen lenni azzal a frázissal, hogy ELSŐ HELY. Nekem sikerült. Gépeld be!
Kulcsszóválasztás – releváns tartalom
Később aztán minden részleges siker után mégis rájöttem, hogy ezek ellenére mégsem mondhatok le a szakmailag leginkább megterhelt kifejezésről. Bár jobb esélyt akkor csikarhatok ki magamnak, ha a fő kulcsszót választva releváns tartalom előállítására gyúrok és long tail keywords mentén indulva például így fogalmazom meg a linkek anchor text megjelenését: Lépésről lépésre vidd előre oldaladat a SERP rangsorában.
Hasznos, ha a szakértő optimalizáció közben online offenzívát folytat: nem várja tétlenül, hogy a googlebotok megtalálják és a keresőalgoritmusok felértékeljék. Hanem minden eszközzel magára tereli a figyelmet és elhiteti a mesterséges intelligenciával, hogy az ő oldala a number one.
Visszajelzés:Rezsi költség csökkentése elektromos infrafűtéssel. Napelem
Visszajelzés:Kiáltvány az internetről 10 pontban - Online tartalom